Het nieuws zit er vol mee, situaties waarin de politie gebeld moest worden vanwege agressiviteit jegens winkelmedewerkers, conducteurs, hulpverleners, etcetera. Meestal gaat het hier om relatief onschuldige opstootjes, maar eens in de zoveel tijd loopt het flink uit de hand. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 77% van de werkenden weleens te maken heeft gehad met agressiviteit. Ruim 40% zegt hier zelfs wekelijks mee geconfronteerd te worden. Dit zijn natuurlijk belachelijk hoge cijfers en daar probeert VMB security systems verandering in te brengen met de opleiding omgaan met agressie.

Over de opleiding omgaan met agressie

De basis voor onze opleiding omgaan met agressie ligt in de zogenaamde Transactionele analyse. Dit is een theoretisch model dat mensen de nodige handvatten biedt voor het beïnvloeden van het gedrag van anderen. Nu hebben we het uiteraard niet over hypnose of andere psychotherapeutische trucs. Nee, bij de Transactionele analyse gaat het allemaal om het gebruiken van uw inlevingsvermogen om anderen te begrijpen en zo conflicten op te lossen voor ze uit de hand lopen.

Wat houdt dit precies in?

Dit klinkt allemaal misschien nog een beetje vaag, maar het is eigenlijk heel eenvoudig. De theorie van de Transactionele analyse is gericht op drie belangrijke pijlers: wederzijds respect, persoonlijke verantwoordelijkheid en drijfveer tot verandering. Aan de hand van deze concepten leren we de cursisten waarom mensen agressief worden, welke gevolgen dit kan hebben voor de omgeving en hoe ze deze agressie kunnen stoppen. Door in de schoenen van de boze klant te gaan staan, leert u uw reactie aan te passen op de specifieke situatie, waarna u verbale communicatie en lichaamstaal gebruikt om deze persoon tot bedaren te brengen.

Waarom VMB security systems?

Wij zijn uiteraard niet het enige bedrijf dat een opleiding omgaan met agressie aanbiedt. Toch steken wij er op alle vlakken met kop en schouders bovenuit, al zeggen we het zelf. U vraagt zich misschien af wat onze cursus dan zo bijzonder maakt. Dat zit hem vooral in de persoonlijke aanpak. Wij begrijpen dat niet ieder bedrijf hetzelfde is. De agressiviteit die een caissière kan verwachten is natuurlijk totaal anders dan wat een treinconducteur meemaakt. Daarom zorgen wij ervoor dat elke cursus is aangepast op de specifieke doelgroep. We verzamelen van tevoren zoveel mogelijk informatie over de werkzaamheden van uw personeel en stellen de oefeningen, informatie en simulaties hier op af. Het eindresultaat is een schat aan informatie die u ook echt in de praktijk kunt toepassen. Klinkt goed, toch?

Vraag informatie aan

Dit formulier is beveiligd door ReCaptcha van Google. Bekijk de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.

Deze klanten gingen u al voor

Wij leveren hoogwaardige merken

Eigen storingsdienst 24/7 bereikbaar
VEB Erkend Beveiligingsbedrijf VEB Erkend Beveiligingsbedrijf
ISO 27001 certificaat ISO 27001 certificaat

Bedrijfsgegevens

Bezoekadres
Bouwmeesterweg 2
1333 LC Almere

Postadres
Postbus 30080
1303 AB Almere